Zakończone
ZP/15/2015 - Pieca tunelowego wraz z wykonaniem projektu i instalacją do wypałów wyrobów ceramicznych w zakresie temperatur 1230°C÷1560°C
Numer sprawy: ZP/15/2015
Oddział Materiałów Ogniotrwałych Gliwice; 15.04.2015
Ogłoszenie opublikowane w BZP Nr 52465 - 2015 w dniu 15.04.2015 r.
INSTYTUT CERAMIKI I MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
ODDZIAŁ MATERIAŁÓW OGNIOTRWAŁYCH W GLIWICACH
ul. Toszecka 99, 44 - 100 G L I W I C E
tel. (032) 270 18 01 fax. (032) 270 19 60
Do czynności podejmowanych w trakcie niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
Tryb postępowania przetarg nieograniczony
Wartość zamówienia poniżej 207 000 euro
Szczegółowy zakres zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, które można odebrać w siedzibie Zamawiającego, pok. 203 w godzinach 8.00-14.00 na pisemny wniosek lub pobrać ze strony internetowej www.icimb.pl
1. Przedmiot zamówienia jest dostawa:
Pieca tunelowego wraz z wykonaniem projektu i instalacją do wypałów wyrobów ceramicznych w zakresie temperatur 1230°C÷1560°C
CPV: PIECE PRZEMYSŁOWE /42341000-8/
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający rozstrzygnie przetarg, gdy co najmniej jedna niepodlegająca odrzuceniu oferta wpłynie na adres Zamawiającego na całość zamówienia.
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
4. Termin wykonania zamówienia: do 31.01.2016 r.
5. Warunki udziału w postępowaniu:
5.1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22.1 ustawy Pzp dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – Wykonawca musi przedstawić dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenie lub licencję,
b) posiadania wiedzy i doświadczenia – Wykonawca musi wykazać się przynajmniej jednym zamówieniem odpowiadającym przedmiotowi zamówienia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej - Wykonawca musi wykazać posiadanie opłaconej polisy na kwotę minimum 500 000,00 PN, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
5.2. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych, w pkt. 5.1a-5.1d winien spełniać, co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy Ci Wykonawcy wspólnie.
Warunek określony w pkt. 2 powinien spełniać każdy z Wykonawców samodzielnie.
Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia-nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnia.
5.3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu do oferty należy załączyć:
a) oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp wg wzoru załącznika nr 3,
b) potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania w szczególności koncesje, zezwolenie lub licencję,
c) wykaz wykonanych (przynajmniej jedno zamówienie), a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie wg wzoru załącznika nr 7.
Dowodami są:
- poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert,
- oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia wskazanego powyżej.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy lub usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt. 5.3.c zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przekładania dowodów o których mowa w pkt. 1c.
d) opłaconą polisę na kwotę minimum 500 000,00 PLN, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, oświadczenie o spełnianiu każdego z warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 składa, co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy Ci Wykonawcy wspólnie.
5.4. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy należy złożyć następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną, z zachowaniem sposobu reprezentacji:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp wg wzoru załącznika 4,
b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
c) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
d) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
5.4.1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 5.4b, 5.4c, 5.4d) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Dokumenty, o których mowa powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.4.2. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 5.4.1a, 5.4.1b) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
5.5. W celu potwierdzenia, że oferowane urządzenie odpowiada wymaganiom określonymi przez Zamawiającego należy przedstawić:
a) opis techniczny urządzenia potwierdzony dołączeniem specyfikacji technicznej producenta urządzenia – wg wzoru załącznika nr 2.
5.6. Ponadto Zamawiający wymaga przedstawienia wraz z ofertą:
a) formularza oferty – wg wzoru załącznika nr 1 wraz z:
- listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej /jeżeli występują/, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. nr 50, poz. 331 z późn. zm.),
b) statusu prawnego wykonawcy – wg wzoru załącznika nr 5,
c) parafowanego wzoru umowy – wg wzoru załącznika nr 6.
6. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
7. Kryteria, jakimi będzie kierował się Zamawiający przy wyborze ofert:
cena - 55%
projekt - 35%
gwarancja - 10%
8. Termin i miejsce składania ofert: Siedziba Zamawiającego pok. 127, 23.04.2015 r. do godz. 10.00
9. Termin i miejsce otwarcia ofert: Siedziba Zamawiającego pok. 203, 23.04.2015 r. o godz. 10.15
10. Termin związania ofertą: 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert.
11. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
12. Zmiana umowy: stosownie do art. 144 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w trakcie jej realizacji w zakresie:
a) ustawowej zmiany stawki podatku VAT.
W przypadku zmiany przepisów regulujących wysokość podatku od towarów i usług VAT wysokość wynagrodzenia brutto wynikającego z oferty Wykonawcy zostanie odpowiednio powiększona lub pomniejszona stosownie do wzrostu lub spadku wysokości stawki VAT. Powyższa zmiana obowiązywać będzie wraz z wejściem w życie zmienionych przepisów i nie będzie wymagać zawarcia aneksu do niniejszej umowy.
13. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
14. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
15. Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających.
Osoby do kontaktu:
W kwestiach formalnych: Anna Iwan – e-mail: a.iwan@icimb.pl, fax. +48/ 32 270 19 60
W kwestiach merytorycznych: Waldemar Cieślik – w.cieslik@icimb.pl, fax. +48/ 32 270 19 60
Zatwierdził:
Dyrektor Oddziału
prof. dr hab. inż. Mirosław Cholewa
Dokument z dnia: 15.04.2015, 14:05 Dokument oglądany razy: 28 Przetarg zakończony nierozstrzygnięty Przetarg podlega Ustawie: tak |
Opublikował: Maria Nosek Publikacja dnia: 15.04.2015, 14:05 Termin: 23.04.2015, 10:00 |